torsdag 4 april 2013

Sommardoft

Idag, under klarblå himmel och i de värmande eftermiddagsstrålarna, tog jag mig en titt i min lilla kryddträdgård. Jag rensade bort lite torkade kvarglömda örter och då spred sig sommardoften. Den underbara lukten när man plockar färska örter till potatissallad och annan god sommarmat. Förvisso använder jag de färska kryddorna en mycket större del av året än bara sommaren, men idag surrade det runt en somrig färskpotatissallad i mitt huvud. Det dröjer inte många veckor förrän jag kan ta de första gräslöksstråna. De hade redan kämpat sig upp några centimeter ovan jord.

Samtidigt i en annan del av trädgården åkte Lucas skidor och lite senare gick vi till pulkabacken för några åk med väääldigt bra glid! Sicken tur att skogen har skuggat väl valda områden, men snart är det ingen snö kvar längre. Det börjar bli dags att tacka så himla mycket för den här långa lagom snörika ickeblaskiga vintern.

*Passa-på-njuter av tystnaden innan läggdags i hostande-barn-träsket.*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar