måndag 15 april 2013

Krabbor vs Spiderman

Så var vi där! Dagen då det var dags att åka till leksaksaffären. Igår cyklades det nämligen en hel lagårdslängd av den, under hela färden jätteleende, 3½-åringen.

När vi kom in på Toys började det direkt:
-Den vill jag ha!! (Vi kanske ska kolla i hela affären innan du bestämmer dig, föreslog jag).
Vi fortsatte tre meter:
-Den vill jag ha!! (Vi kanske ska kolla i hela affären innan du bestämmer dig, föreslog jag igen).
Två meter senare:
-Den vill jag ha!! (Vi kanske ska kolla i hela affären innan du bestämmer dig, föreslog jag en tredje gång).
Sen hann vi en rätt lång bit, så långt som till Spiderman-dräkterna:
-Den vill jag ha!! Ja, det går bra sa jag eftersom han har pratat om denna dräkt ett tag (förvisso har han de sista dagarna velat ha en omöjlig Sam-Sam-dräkt).
Färden mot kassan påbörjades och dräkten hölls med ett krampaktigt tag ända till vi passerade några självgående plastkrabbor på den väldigt rosa avdelningen:
-De vill jag ha!! (Jag påpekade att det var antingen dräkten eller krabborna).
-Jag vill ha krabborna och ett litet hus!! (Jag påpekade igen att det då inte blir någon Spiderman-dräkt).
-Jag tar krabborna!!
Så nu har vi rätt oväntat fått två körandes små Xia-Xia-krabbor, två extra utbytesskal, sex minismå krabbleksaker och ett krabbhus istället för det jag hade trott. Men valet var helt och hållet hans eget.



(Inte alla dessa krabbor iallafall)
*Oerhört tyst (men lite snopet) när jag somnade tre kvart i lillherrens säng - idag igen!!*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar