måndag 22 april 2013

Fyll mig!!

Kan knappt tro att det är sant. En måndagskväll som denna och jag har sanerat (ja det kan man nog kalla det) både kylskåpet och kryddhyllan ovanför spisen. Nu glänser kylskåpet och skriker: Öppna mig, titta på mig, fyll mig!!! Som tur var kom matkassen med smaskiga recept och råvaror samt 3½ kg frukt som plåster på såren för att leverantören klantade sig för ett tag sen. Denna vecka blir det:
  • Köttbullar i söt-stark currysås med morotssallad
  • Fiskbiffar med ananassalsa, japansk sojasås och couscoussallad
  • Chili con pollo med bönsallad
  • Ugnspannkaka med bacon och krispig kålsallad
  • Skinkgryta med rostad potatis och champinjonsallad
...sugen man blir. Ska göra köttbullarna imorgon.

Förresten bakade jag ett lergrytebröd med helgens överblivna coca-cola som degspad. Det ska bli spännande att smaka imorgon när det stått till sig.

*Fridfullt att titta på fyra rådjur - varje kväll, samma tid - på åkern.*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar