onsdag 17 april 2013

Alogiska

Igår läste vi en Bamse-tidning och klok som han är (Bamse alltså) så finns det ju pedagogiska tävlingsinslag. Jag skulle berätta om hur en viss klock-tävling gick till men innan jag hann öppna munnen så säger min minsta lilleman:
-Dom heter alogiska.
-Vilka heter alogiska, undrar jag?
-Sånna där klockar med ringar, förklarar han.
-Jaha, analogiska, säger jag när jag inser att det är det han menar.
-Nä, a-lo-gi-ska!!, står han fast vid.
-Vem har sagt det eller var har du hört det, frågar jag nyfiket?
-Ingen. Jag bara vet det!

Troligen har något bra TV-program (Hjärnkontoret, Evas funkarprogram eller Mekatronik etc.) varit inblandat. Barnen älskar och jag hyllar dessa lärorika program där även vi vuxna kan lära oss/inse/förstå en del nya saker. Bra SVT!!

*Blev en halvtimmes trädgårdstystnad när barnen hade somnat - härligt med ljusa kvällar!*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar