måndag 1 april 2013

Det blir som det blir

Denna måndag, den första april, blev inte riktigt som tänkt utan den fick bli som den blev istället.

  • Den tänkta äggmålningen vid frukosten kom bort i hanteringen.
  • Handlingsturen gick nästan enligt planerna förutom att jag hade kollat i annonsbladet som kom i helgen och tänkt inhandla några av veckans erbjudande, men upptäckte i affären att reklambladet visst inte började gälla förrän imorgon. Ja ja, inga katastrofer med det, men tji fick jag.
  • Middagsbjudningen vi skulle på blev inställd pga av sjukdom så jag fick laga middag för första gången på flera dagar. (Tack alla för den goda mat vi blivit bjudna på under påskhelgen.)
  • På eftermiddagen hade jag planerat att överraska barnen med att åka på "äggjakt" men tog mitt förnuft till fånga och insåg att det troligen är godis i äggjaktsäggen och bestämde att det inte behövdes mer av den varan till de små. (Tack alla som så generöst gett barnen fina påskägg och annat gott.)
  • Mitt förslag till barnen på en ny eftermiddagsaktivitet var en långtur per cykel, med fika/mellis utmed vägen. Förslaget röstades ner snabbt (de brukar annars tycka att det är en kul grej). Istället blev "alla årstids-göromål" här hemma: barn-snickeri i garaget, cykling utanför ladugården, glada skratt på gungan, varv på varv på skidorna (L), fika på altanen i strålande solsken och sandlådelek. 
Ja, så kan det bli, men lika kul var det med facit i hand.

* Frisk tyst (och rask) kvällspromenad med en cyklande storluns som hålla-farten-hare.*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar