söndag 21 april 2013

En strålande helg

SOL UTE
Vilket underbart väder det har varit. Strålande solsken - heeela helgen. Utav de vakna timmarna har iallafall barnen varit ute mest hela tiden. Studsmattan bjöd in till årets första hopp och oj vad det har hoppats och hoppats och hoppats.

SOL INNE
Solens värmande och avslöjande strålar fick mig att putsa några fönster. Det var väldigt välbehövligt och jag måste försöka ta resten nu i veckan.
I eftermiddag tog jag en måste-köpa-skor-till-mig-själv-runda och lyckades både hitta det jag sökte och fynda lite annat.

SOL I HJÄRTA
Startade lördagen med veckohandling (och lite outlet-shopping) tillsammans med trevligt sällskap.
Träffat grannar, lite här och lite där - enkelt, skönt och värmande. Härliga by.

SOL I SINNE
Det blev premiär-cykelutflykt med Laxen på egen cykel. Rundan blev fem kilometer allt som allt. Ååh, han är en sån duktig kämpe med tanke på hur små däck det är på hans cykel. Idag sa han flera gånger att han hade ont i benen - det är ju inte så konstigt med alla de tramptag och studsmattehopp som har tagits.

Flertalet härliga stunder mot husväggar värmer fortfarande - jag fattar inte varför men jag verkar bli känsligare och känsligare mot solen för varje år som går.

*Dags att krypa ner och i tänkande tystnad klura på ett knepigt korsord.*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar