måndag 29 april 2013

Årets första äkta utehelg

När barnen frågar "Kan vi inte gå in snart?" då förstår man att vi varit ute väääldigt mycket. Hela långa fina dagarna de två har vi varit utanför husets väggar. Jag har varit inne lite smårundor för att fixa äta-på-altanen-mat.

Nu är trädgårdslandet rensat (sånär på jordgubbsdelen som jag nog ska göra om helt och hållet) från gräs/ogräs och gödslat med ett par traktorskopor äkta nordsvensk hästskit. Nu blir det nog kadus på grönskan i sommar. Synd bara att även ogräs gillar gödsel. Det återstår att hämta en skopa till för att portionera ut på alla fruktträd. Barnens små land och mitt kryddland har också fått sin beskärda del av näringstillskottet. Gräslöken är så frodig redan och längtar efter att få blanda sig med nypotatis och gräddfil.
Alla äppelträd har beskurits av nybörjaren med stort N. Men efter tips från olika håll så hoppas jag iallafall att jag inte har tänkt helt galet.
Tvättvindan (min födelsedagspresent från barnen) var det första jag och barnen började med att montera. Underbart med utetorkad tvätt.

Gräset grönskar och växer dag för dag och kaninen njuter (föreställer jag mig!) av årets första gröna strån.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar