onsdag 15 augusti 2012

Utvärdering på G

Jag väntar med spänning på morgondagen. Då ska en utvärdering ske, nämligen den av mina vegetariska mandelbullar (typ köttbullar) som jag är så himla nöjd med. Förste utvärderaren är köttarian och jägare in i märgen och jag förväntar mig inget högt betyg, men man ska aldrig säga aldrig. Andra och tredje utvärderare får väl bli småsmakarna och där tror jag nog att både smak och konsistens går hem. Till sist blir det kvällsmat med gästtestare som jag hoppas går härifrån mätta och belåtna.
På förra helgens knytisfest bjöds det på dessa smarriga mandelbullar och ikväll har jag stått här hemma och rullat. Jag dubblade satsen för jag tyckte det verkade lite lite men jag fick stå mitt kast för det tar en stund att rulla och koka 65 stycken, speciellt eftersom jag valde en lite för liten gryta. Om ni undrar så innehåller bullarna mandel, havregryn, ägg, lök, ost, salt och peppar. Sen spetsade jag till det med persilja och vitlök.
Återstår bara att hålla tummarna!

*Sommarljuv tystnad att köra in ved medan barnen tittade på film.*

.

1 kommentar: