torsdag 23 augusti 2012

Grönt blä-godis piggar bevisligen upp

Nu har kvällens sockerkick börjat ge resultat. Fy, det var länge sedan jag somnade när jag nattade barnen. Sist det hände var det bara någon minut men nu somnade jag först en halvtimme hos minstingen och sen en kvart jämte den stora busen. När jag väl vaknade andra gången yrade jag ner till köket och letade desperat efter något att häva i mig för att vakna till. Sicken tur att jag hittade några gamla godisbitar långt in i skafferiet. Oturen var bara den att det var enbart gröna godisar (som barnen sparat = ratat) och de smakade blä, men jag tänkte att om jag tvingar i mig de där sockerbomberna så kanske jag orkar fixa nåt godare att äta om en stund.

Vi har varit i badhuset hela eftermiddagen och haft superskoj, men med facit i hand förstår jag att det har gått åt väldigt mycket energi. Barnen är som vildingar i vattnet. Det är så härligt att se dem hoppa från kanten (inte en gång utan tvåhundra), simma runt med puffarnas hjälp på djupt vatten, njuta i vattenrutschen och för Lucas del hellre vara under än över vattnet.

Vi avslutade dagen med en timme i barnpoolerna. Efter ett helkroppsdyk frågade Lucas mig om jag kunde se honom under vattnet. När jag svarade "ja" så dök han snabbt ner igen och kom upp någon sekund senare och frågade: Men nu då? I fyrtio cm djupt klart klorvatten kan resultatet knappt bli nåt annat hur mycket man än önskar det!

PS. Nåt godare att äta blev några salta kex, ett äpple och en kopp te. DS.

*Avslappnande tystnad att ha TV-mys med två småtrötta sälungar.*

.

1 kommentar:

  1. Det fanns en till som när hon kom hem satte sig pladask ner i soffan och tänkte att lite Tv innan sängdax blir bra.....5 minuter o hon sov som en stock.....

    SvaraRadera