lördag 4 augusti 2012

2 X Mekka

En dag i Ullared utan barn och med trevligt shoppingsällskap är väl det närmaste jag kommer Mekka detta året. Det var fler än vi som hade vallfärdat dit den dagen men när man har tid på sig är ju inte det några problem. Resultatet blev åtskilliga påsar med bara bra och nödvändiga saker (nästan iaf) - kläder, födelsedagspresenter och t.o.m. någon julklapp.

Efter en dag för återhämtning (av fötter och ben) styrde hela familjen mot nästa Mekka - Barnens gård utanför Karlskrona. Barnens Mekka kan man tänka sig men jag får erkänna att det även är en fröjd som förälder att vara där. Att se barnen ha så roligt gör mig väldigt gott och badlandskapet var lika skoj för mig som för de små. Det var grävmaskinsgrävning, traktorkörning, skördetröskklättring, lastbilskörning, hölassåkning, studsmattehoppning, djurklappning, linbaneåkning, hoppborgshoppning, vattenrutchåkning, vildforsar och vattensprutor. När vi åkte hem sa Lucas att han önskade att vi bodde närmare Barnens gård så att vi kunde vara där varje dag och till viss del kan jag hålla med honom.












*Behövlig tystnad att stapla ved.*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar