söndag 12 augusti 2012

Energipåfyllning

Att börja en helg med en fisketur är ju aldrig fel. Att ro ut på en spegelblank sjö efter en trist regnig sommardag är ju än bättre. Men jag erkänner att sällskapet i båten, två härliga tjejer från byn, gjorde att min fredagskväll blev en av de bästa på länge. Det var så härligt att få njuta av sjöns stillhet, ljummen luft, skojiga samtalsämnen och en fisk nån gång ibland.

Att sedan ha en tjejfest inplanerad dagen efter gör ju liksom helgen ännu bättre. Ett knytkalas med "bya-mammorna" blev till en lyxbuffé eftersom alla hade ansträngt sig och lagat smarriga rätter. Det är ju egentligen en optimal umgängesform - ja, tjejfest med givetvis, men jag menar knytis. Ingen behöver göra allt utan alla gör något litet och ofta får man tips till nya maträtter.

Ja, vilken toppenhelg. Nu har jag samlat energi och roliga minnen som jag säkerligen kommer få nytta av i veckorna som kommer här hemma i småbarnsträsket! ;)

*Småmysig tystnad att plocka fram lite goda rester och smaska framför OS-avslutningen.*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar