onsdag 20 juni 2012

Vad var det med gubbarna idag??

På MediaMarkt studerade jag idag det stora utbudet av telefoner. Hör och häpna men jag har övervägt beslutet att uppdatera hemmet med en trådlös telefon. Skratta gärna men vi har bara haft en fast fast telefon, så fast den bara kan bli med en halv meter sladd. Det var svårt att välja så jag blev ståendes en stund och rätt som det var kom det en medelålders man och tittade lite snabbt och sen frågade han en förbipasserande Mediamarkt-försäljare om hon kunde nåt om telefoner. Hon svarade ja och han började med att säga att deras j-vla telefoner inte klarar åska för att sen fråga om de hade en speciell modell på lagret. Jag hörde det djupa andetaget tjejen tog innan hon meddelade att den tyvärr var slut. Då blev han väääldigt irriterad eftersom det var en av få telefoner som var platta och han deklarerade för henne att han inte kunde fatta hur någon kunde tillverka telefoner som är lite rundade baktill - de går ju inte att hålla i!! Sen tog han en annan platt och gick. Jag bestämde mig också, dock för en med lite rundad baksida, och gick vidare.

En stund senare, i slutet av min veckohandlingsrunda, kom en annan medelålders man och meddelade irriterat i farten till en Citygross-uppackare vid frysdiskarna att han minsann trodde att grilltändarna var vid grillkolen men där var de inte. Tjejen hann bara säga att hon har hand om frysvaror men jag tror.... innan han var utom hörhåll. Hoppas han inte hittade det han letade efter. Får man tänka så? Jag sökte frystjejens blick för lite medlidande.

Jag hoppas innerligt att dessa gubbar bara hade en dålig dag för det måste vara rätt trist att vara på så dåligt humör jämt.

*Mediterande tystnad att hänga upp en miljon strumpor på torkställningen.*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar