onsdag 13 juni 2012

Smålänning ser rött!!

Under min förutbestämda rutt i affären där jag veckohandlar söker jag av varje vrå efter röda prislappar, numera vet jag ju var de flesta brukar finnas (kyckling o pålägg). Det är så himla bra med påfundet "kort datum" - dvs utmärkt mat till ett väldigt lågt pris. Bara att stoppa i frysen och använda vid ett senare tillfälle. Ibland är det inte ens kort datum utan bara utförsäljning. När jag idag passerat hela kött- och påläggsavdelningen utan att ha skådat en enda röd prislapp så kände jag besvikelsen tränga sig på och handlingsturen kändes nästan misslyckad. Tack och lov fick jag lite återupprättelse vid frysdiskarna där det var 20% på alla varor.

Även här hemma ser jag knappt något annat än rött. Jag kan inte riktigt fatta hur prickig man kan bli av ett litet osynligt virus. Men nu är kulmen nådd och framtiden ser ljusare och mindre prickig ut.


*Förtjusande tystnad och doftupplevelse att återigen kunna njuta av schersminblommornas underbara smultrondoft.*

.

2 kommentarer:

  1. Längtar tills min smultronjasmin också slår ut- stora stora knoppar...nästa lika stora som maxes röda vattenknoppar!

    SvaraRadera
  2. Jag ska ta en tur på City Gross på lunchen och se om jag gör några fynd imorgon!

    SvaraRadera