onsdag 6 juni 2012

Dinosauriernas återkomst

Klockan två i natt hördes ett "maaaaammaaa" från lilltofsens rum och jag gick dit för att kolla läget. Efter några gissningar förstod jag att han sagt att det var något läskigt. Han och en hoper gosedjur följde med mig in i mitt rum. Klarvaken och skakig berättade han att han drömt något. Efter en lång stunds gråt så somnade vi för att två minuter senare vakna av "ät inte upp" och eftersom det inte alltid är solklart vad han säger så sa jag lugnande att ingen skulle äta upp hans mat. Men ack så fel jag hade, med andan i halsgropen stammade han fram "In-te di-no-saur-ien ä-ta upp mig!". Stackaren vilken mardröm. Hela dagen har präglats av dinosaurietankar och förhoppningsvis är nattens skräckupplevelse bearbetad. Ikväll tog energin slut i soffan.

*Halvslumrande tystnad, filt på gräsmattan och sandlåde-projekt är en perfekt kombination."

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar