lördag 1 september 2012

Shopping, jeepar, jogging & brasa

Nu sitter jag här med en kopp te och njuter av premiärbrasan för denna hösten och dagens händelser.

På förmiddagen åkte jag, en annan mamma och fyra barn till Linnéparken för att leka. Fast egentligen var syftet att kolla in barnloppisen. Jag gjorde flera fynd som jag är riktigt nöjd med. För småpengar fick jag två par termobyxor, tjocktröja, stövlar, skor, fleeceset, väst, vantar och mössa. Barnen var helnöjda både med nya kläder och med lekparken och vi mammor hade ju fått en stund för oss själva var och en eftersom vi turades om att gå till shoppingen.

Efter en snabbvända hemma med middag så tog vi cyklarna till närmsta jeepbana, dvs två kilometer hemifrån. Där var det offroad-tävling så det skvätte i gyttjan och tjöt i skogen. Att det bara går att köra över dessa megastenar och upp för sliriga backar, med centimeterprecision mellan träden och i halvmeterdjupa lerhål. För en annan som aldrig ens fickparkerar verkar det här ju fullständigt omöjligt men det var imponerande coolt att se. Både mammor, pappan, småtjejer och småkillar var lika fascinerade.

Nu till dagens mest imponerande gärning. Med draghjälp tog jag mig runt en sex km-runda på 47 minuter. Fyra km joggandes iallafall och resten snabb gång. Kändes bitvis som att jag skulle falla ihop och dö på stället, men jag kom i mål och nu sitter jag här och känner mig väldigt nöjd.

Ja-a, vilken dag. Dags att lägga in några mer vedbitar i brasan. Underbara brasa.

*Skön tystnad att äta frukost själv medan barnen lekte sig lite extra frukostsugna.*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar