torsdag 13 september 2012

Oj oj oj

Så var det dags igen. Ögonproblem. Denna gången med Dino. För tre år sedan skadade han ena ögat och nu har det börja krabba igen. Imorgon ska vi hämta ut en massa ögondroppar och tabletter. Jag fattar inte riktigt hur vi ska hinna med att ge alla dessa olika droppar. Jag har för mig att man ska vänta lite mellan de olika dropparna också och det gör ju att det blir ännu mer osmidigt. Sitter här och skissar på ett schema som kan hjälpa oss de närmsta veckorna, för hur ska man hålla reda på allt??

-En droppe fyra gånger om dagen (tio dagar)
-En droppe tre gånger om dagen (tre veckor)
-En droppe en gång om dagen (tre veckor)
-Ett piller två gånger om dagen (fem dagar), sen ett piller om dagen (tio dagar)

Jag hoppas att hundgodis gör själva droppandet smidigt, annars vet jag inte hur vi ska lösa det.

På tal om hundar läste jag en godnattsaga som handlade om familjen Hundén. En av hundarna klättrade upp i ett träd och Max undrade genast hur den kunde göra det. Jag drog lite på svaret och sen avbröt han mig med förklaringen att "hundar har hästkrafter i magen - därför kan de klättra i träd". Jag frågade om vi också har hästkrafter i magen men det har vi inte, vi har bara mat enligt min lille kloker-toker.

*Behaglig tystnad att bygga legolyftkranar med två koncentrerade barnarbetare.*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar