tisdag 11 september 2012

Matprat!

Jag tycker det är så härligt när barnen gillar och vill ha matvaror som man kanske inte direkt förväntar sig av barn. Härom veckan bad L att få ta fram de chilimarinerade vitlökarna och sekunden senare småskriker M att han vill ha ceasar-dressing. Härligt.

Idag vid kvällsmaten påminde L mig om att jag måste köpa nya marinerade vitlökar eftersom han ju hade ätit upp alla förra gången. Ja, just det ja. Men eftersom han gillar sweet chili-sås fick det bli det på makaronerna istället för ketchup.

...och så till denna älskade hummus. Igår gjorde jag en sats på två burkar kikärtor och ikväll tog den slut. Det äts till allt av bägge småttingarna (plus mig) - på smörgås, på makaroner, som det är, som dippa, på knäckebröd. Tur att både kikärtor, vitlök och persilja är så himla nyttigt.

Nu sover de gott och jag sitter här och skriver handlingslista. Lucas beställde fetaost och parmesan medan Max la fram önskemål om cornichoner och bearnaisesås (som han slevar i sig med sked).

*Skön tystnad en timme på bibblan.*

.

1 kommentar:

  1. Jag som tyckte att mina kida hade konstiga matvanor när de var små, men det här smäller högre...

    SvaraRadera