måndag 9 juli 2012

Snickarglädje

Känner sug efter att snickra (något annat än fågelholkar). Det låter ju helt knäppt och jag kanske borde omvandla skapandesuget till något mer nödvändigt. Igår tog jag fram några gamla fönster (igen!), lossade de gamla glasrutorna och tvättade av all lagårdssmuts som lagrats i 50 år. Ofta kommer jag på hur jag vill ha det (och saknar nästan alltid plats där alstret ska vara) men eftersom det inte erbjuds så mycket tid för eget skapande så förblir det för det mesta en tanke. I bästa eller sämsta fall ett påbörjat projekt som bara blir ståendes. Mina tankar just nu rör sig på toan där uppe. Pärlspontspanelen på väggarna blev supersnyggt och jag klurar lite på nåt vägghängt skåp och en gammal spegel. Måste nog snart till en loppis.

Dagens snickerisug blev till slut en aning tillfredsställt när jag blev tilldelad uppgiften att fixa innerväggen i en vattenskadad hundkoja. Snart kan vi nog baxa tillbaka den till hundgården.

*Plötslig småtom tystnad när herr Nilsson åkte iväg på spontanjakt.*

.

1 kommentar:

  1. annika70.petersen@gmail.com10 juli 2012 kl. 17:01

    Gör en spegel av ett av de gamla fönstrena vet ja, shitsnyggt helt enkelt...

    SvaraRadera