onsdag 4 juli 2012

Extra trevlig onsdag

Det behövs inte så mycket för att göra en vanlig onsdag till en extra trevlig onsdag. Dagen började med att Lucas åt frukost på mindre än en timme, fantastiskt :). Sen skickade jag ut barnen i trädgården i det fina vädret. Skönt att bara plocka in disken utan att snubbla över lekande barn. Jag hann t.o.m. dammtorka barnens rum vilket sker lite för sällan. Efter en tur till bilverkstaden var jag och Lucky Lucas och handlade för att fylla på kylskåpet och den redan överfulla frysboxen (vågade knappt skicka ner Henke med frysgrejerna). Nu gäller köpstop av frysvaror ett litet tag och det blir surprise ur frysen till fler måltider. Det serverades nypotatis och gravad lax (en av mina favoriter) till lunch och då kom snickarna för att mäta väggarna på toaletten där uppe. Wow, imorgon blir det panel på väggarna och lite lister. Det blir kul att se resultatet. Den planerade strandturen blev inställd eftersom molnen tätnade och det blev istället en cykeltur för att leka och fika med trevliga "grannar", tre km bort. Vädret blev dock toppen så stranden hade kanske inte varit fel ändå, men det får bli en annan dag. Barnen var trötta, lätta att borsta tänderna på och somnade snabbt. Nu torkar nya nagellacket och jag njuter av känslan att snart gå upp för att lösa ett klurigt korsord. Som sagt var, det behövs inte så mycket för att glädja mig.

*Fläktande tystnad under cykelturen.*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar