fredag 13 juli 2012

En kvart för mig själv

Semester i huset betyder att jag inte är barnens favorit att somna tillsammans med. Det tackar jag för och ikväll passade jag på att gå en runda ner till dammen för att njuta av den underbara natur vi har inpå knuten. Att se elva andungar och dess adoptivmamma simma runt i vattnet gör att man ler inombords. Nu börjar ungarna bli lite större så jag hoppas att räven har börjat se sig om efter annan kvällsmat.  
I kanten av stigen blommar den ståtliga fingerborgsblomman och idag hade den besök av en fint mönstrad skalbagge. Tänk vilka färger och mönster naturen erbjuder!


Våra äppelträd på vägen ner mot dammen har fått mycket stryk av hungriga harar och fejande råbockar men de flesta har kämpat emot och några små äppel har det blivit sista åren. I trädgården verkar det kunna bli god äppelskörd i år - oj, vad jag längtar efter den dagliga äppelkrämen till hösten.

*Overklig men mysig tystnad när jag idag för en gångs skull vaknade först.*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar