måndag 2 juli 2012

Dagens lista över trista händelser

  • Repskydd till leksakslådan - bortdragna och uttöjda, men de gick med nöd och näppe att sätta dit igen, frågan är hur länge de sitter fast.
  • Halva Lucas garderob utriven. Det är inte första gången och troligen inte sista. Barnen kom ner med många lager kläder på sig. Bl.a. hade Max megastora pepparkaksbyxor på sig och sen badbyxor över det. Kunde inte låta bli att le men anade ju förödelsen där uppe.
  • Mitt fina flugskydd i nät att ha över kakfat hade blivit helt demolerat medan jag hängde tvätt. Lucas förklarade att det var Max idé (och tydligen var han tvungen att vara med på den).
  • Max hade vält en av mina nyframställda vita gjutjärnsstolar så att halva ryggstödet gått av. Liksom lite svårt att laga gjutjärn!, men jag gjorde om den till en pall med hjälp av lite nya skruvar och muttrar.
Tur att alla dagar inte är som denna, men visst det händer ju en hel del hyss här. Det blev straffstädning på förmiddagen och senare blev det kollektiva straffet indragna jordgubbar till kvällsmaten men nu har jag varit ute och plockat en liter till mig. Mums, det är jag värd.

*Doftande tystnad att i ensamhet grädda mina smarriga äppelmuffins de luxe med maräng på toppen.*

.

1 kommentar:

  1. I know the feeling.......mumsa gott på dina jordgubbar och hoppas på en smärtfri dag imorgon....

    SvaraRadera