måndag 26 augusti 2013

Duracell-kanin

Denna helgen har bestått av arbete, kul sådant, både hemma och borta. Hemma fixade jag och barnen iordning runt alla fruktträd så nu ser det riktigt propert ut på vägen ner mot dammen. Jag hade fått förbud att ansa äppelträden men det var några grenar som verkligen var tvungna att tas bort! Min nya sekatör - en trestegs-fiskars-tidningsprenumerations-premie - funkade bra, oj så lätt det gick.

Resten av lördagen kördes det traktor, åktes på självbindare och hövagnar samt lastades havreneker. Allt till barnens stora förtjusning.

...och har något lastats på måste det lastas av. Barnen var väldigt nyfikna på hur den något omoderna elevatorn (transportband) fungerade så på söndagsförmiddagen begav vi oss till grannen för att undersöka saken. Väl där langade vi fram och på, många fler än massor, havreneker och barnen var otroligt ihärdiga med arbetet.

På åkern fanns det mer havre kvar så det blev en runda till dit och med mig som staplare på flaket lastade Lucas upp nekerna från marken. Jag var genomsvett men unge herrn lastade och lastade som en duracell-kanin. Otroliga unge, vilken arbetsvilja, ork och uthållighet du har.

På återseende havreåkern - vi återkommer säkert nästa år!

...och på återseende grannen - barnen ville hjälpt dig idag med eller som lillen sa : "Om han är hemma hela dagen idag så vill jag bara vara hos honom!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar