måndag 12 augusti 2013

Lite om livet

Å nej, jag råkade somna under nattningen och vaknade inte förrän en timme senare. Nog har jag gjort samma grej innan men aldrig har det blivit en så lång stund. Frågan är om jag någonsin kommer att somna mer ikväll? Tur att det är ledig dag imorgon.

För övrigt är fritidsinskolningen i full gång, lekis (och skolskjuts) startar nästa vecka och laxen började på storstor-avdelningen idag. Tiden går, småbenen växer till långskankar, tänderna lossnar och klara-sig-själv-tiden utökas.

Ja på tal om sömn och stora barn så sov Lucas och hans tjejkompis i tält förra veckan - helt själva, hela natten. Jag var bombsäker på att han skulle komma in lite senare på kvällen men eftersom han inte hade lyckats väcka tältkompisen när han själv egentligen ville gå in så hade han också somnat. Det gör susen för självförtroendet det!

Som avslutning kommer dagens småroliga kommentarer från mina stora små.

LuckyL berättade om en busschaufför som pratade ett annat språk. Jag föreslog engelska men det hade det inte varit för farmor hade kunnat prata med honom. Jaha, ja då vet jag inte vilket land han kom ifrån sa jag och fick följande kontring: "Det måste ha varit något varmt land i alla fall eftersom han var så brun - jättebrun".

Max förklarade hur simning går till: "Man sprattlar så här jättemycket med bakbenen och sen sprattlar man så här med framhänderna så kommer man framåt".
Visst låter det enkelt - i alla fall när en orädd vattenödla berättar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar