onsdag 30 maj 2012

Tredje gången gillt!

Igår eftermiddag skojade jag om att mina barn nog redan är immuna mot vattkoppor eftersom de inte blivit smittade trots att vi flera gånger träffat barn med sjukan. Tji fick jag när Lucas tog av sig tröjan på kvällen och hela ryggen var prickig. Förstod när jag kollade lite närmre att det inte var en knottsvärm som anfallit honom eftersom prickarna var små blåsor. Så nu kör vi - välkommen till vattkoppsracet! Nu återstår att se när lilla lintotten också förvandlas till en prickig korv.

Syrénsaften blev tyvärr inte som jag hade förväntat mig. Den blev besk och jag funderar nu på om jag kan rädda den genom att tillsätta mer socker. Gör nog ett försök med det imorgon. Hade jag kanske för mycket blommor eller stod den för länge innan den blev silad? Ja ja, man kan inte lyckas med allt!

*En skön stunds tystnad att få laga middag utan små hjälpsamma kockar.*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar