söndag 20 maj 2012

Proportioner

 

Efter en händelserik helg är det dags för lite reflektioner.

Den första och troligen den viktigaste blir att grannar på gång/cykel-avstånd är fantastiska att umgås med. Hela helgen har förgyllts av härliga aktiviteter här i byn. Makadam-knytis, tipsrunda, grillning, vindrickande och skratt kring brasan, bondgårdsguidning, traktorkörning, kalvgosning och pizza i trädgården.

Den andra reflektionen blir angående proportioner. Mina barn älskar maskiner, ju större desto bättre. Jag undrar hur stor de tycker att en traktor är när bakdäcket är högre än mig. Med deras ögon sett borde traktorns bakdäck ha en diameter på kanske tre meter. Det blir stort det!
En annan intressant proportionstanke blir: Hur mycket hade jag klagat och gnällt om jag hade bränt mig i handen och fått en blåsa i samma proportion som stackars Max? Troligen hade jag varit helt handlingsförlamad denna dag och resten av veckan men lilla hjälten har inte gnällt ett enda gnäll idag!

*Skön tystnad när barnen väl somnat alldeles för sent!*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar