söndag 27 maj 2012

Kommentar eller komplimang?

Det är ju inte var dag jag får någon kommentar för min klädsel eftersom jag mest masar runt i gamla särkar här hemma. Därför valde jag att tolka dagens ord från Henke som en komplimang - han tyckte att jag såg ut som en "Hollywood-fru". Oj . . . ja, ni förstår att det ändå tog en stund att besluta sig för om det är positivt eller negativt. Om jag tänker efter så har det faktiskt varit några lyxfru-stunder denna helgen:
-- Slappstund på en filt i solen med rosé och en bra playlist!
-- Andra har lagat lyxmiddagar till mig både fredag, lördag och söndag!
-- En timme i solstolen utan några störningsmoment!
-- . . . och en massa kul umgänge med vänner och familj!

*Spännande tystnad blir det snart då mina två morsdags-trisslotter ska skrapas.*

.

1 kommentar:

  1. Ja, det gäller att tolka det rätt, för ibland är det rätt kryptiska meningar som smyger sig fram och jag gör som du; tolka det positiva för det blir man glad av.

    SvaraRadera