måndag 21 september 2015

Nöjd, nöjdare, nöjdast

Några timmars tid tillsammans med Lilleman och genomförande av hans önskemålsaktivitet resulterade i en lördagseftermiddag vid symaskinen. Det har länge funnits önskemål om en mantel. Jag har förhalat projektet en tid men nu kändes det som att rätt tid var inne. Ett par utav mina undanplockade svarta byxor offrades och benen sprättades för att sedan sys ihop med varandra. Vips så var manteln nästan klar. Byxkanten längst ner var en färdig kanal som fick hamna uppåt och genomträs av ett gummiband. Ett tu tre så var manteln på plats på en nöjd 6-åring som fått sköta gaspedalen på några långa raka sömmar.

Nöjd kan bli nöjdare.
Nu blev önskemålet en krage också.
- Den ska vara röd på insidan, svart på baksidan och stå uppåt, löd instruktionerna.
Okej. Jag förstod att det krävdes en mer tidskrävande insats. Fram med ytterligare ett par svarta byxor, en vit skjorta, en röd stuvbit och lite skumplast. Projektet gick i hamn med bravur. Om jag var nöjd med manteln så blev jag ännu nöjdare nu och nöjdast av de alla var vampyren själv. Det får väl bli ett kort på honom när ansiktsmålning i rätt tema är på plats också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar