måndag 7 september 2015

Legolycka!!

I lördags blev det ett besök i leksaksbutiken. Den nyinvigda butiken erbjöd många fina saker till kampanjpris och jag kände mig nöjd eftersom jag fyndade några klappar inför julen. Men nöjdast var ändå familjens allra största legofan. Han har sparat i flera år och investerade nu sina besparingar i en helt fantastisk legopryl. Det är en hjullastare, av modell större, som både kan köras, svängas och skopas med fjärrstyrning. Den är en "perfekt kopia av Volvos största högteknologiska hjullastare och har utvecklats i samarbete med Volvo Anläggningsmaskiner" enligt försäljningsinformation.

Ni förstår ju - det här är vad varenda teknikintresserad legobyggare drömmer om! (stor som liten) . . . och Lucas flyger fram på moln. Halva bygget är redan klart och han testar ideligen varenda funktion. Beskrivningen är en hel bok och innehåller 323 sidor! Mina tankar går ofta till självaste konstruktören - vilken enorm arbetsinsats som krävs för att få ihop alla dessa funktioner.

Åh, det är så härligt när lyckognistorna flammar i huset (samtidigt som jag är lite lite avundsjuk eftersom jag själv också skulle vilja sitta där och bygga ihop denna otroliga grej).

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar