söndag 9 december 2012

Underbara vinter

Förutom nervositeten att köra på dåligt snöröjda vägar så tycker jag att vintern är fantastisk. Okej, jag menar givetvis sådan vinter vi har nu - med kyla och snö. Blask- och ruskvinter räknas inte ens som vinter tycker jag.

Nu är de flesta vinterattiraljerna framplockade - pulkor, snow-racers, skidor, skyfflar och plogar -  och flitigt använda också för den delen (det är bara mina skidor som inte har fått lufta sig än). En liten gnutta milleväder skulle göra susen i pulkabacken. Tjoho vad det kan gå där ibland.

Idag tog vi en halv julgransspanarrunda utan resultat. Åh, det är inte lätt att hitta den rätta och snön gör det ju ännu svårare, men det protesteras fortfarande rätt högljutt när jag mumlar lite om mitt julträd. Jakten får väl fortsätta en annan dag!

*Doftande och spännande tystnad att öppna lergrytelocket vid kvällens brödbak.*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar