torsdag 13 december 2012

En fördel i eländet

Har äntligen funnit en fördel med att ha dubbelsidig ögoninflammation. Hur jäkla trist det än är att ha rödsprängda svullna variga rinnande ögon så märks det inte att man har fällt lite tårar när lussefirande barn sjungit med sina ljusa röster och man har sett dem upprymda av att äta och bjuda på sina egenbakade lussebullar. Skönt för en lättrörd människa som mig fast det är ju rätt jobbigt att känna blickarna från alla de som tror att jag har storgråtit mig igenom hela natten och luciafirandet. Ja ja, nu går det åt rätt håll iallafall. Till helgen hoppas jag verkligen att ögonen bytt humör och visar omgivningen att jag är glad, pigg och alert.

*Leende tystnad när barnen fick se nästa års almanacka - den med foton såklart!*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar