måndag 15 oktober 2012

Väntetid: över 1 år

Som jag har väntat på denna väntade händelse. Oj då, vad kan det vara tänker ni nu. Det måste vara nåt stort, men icke. En petitess, egentligen en väldigt liten sådan, som kan underlätta vardagsbestyren.

En stor del av livet med småbarn handlar ju om mat. Det är rätt många måltider och det är ju inte alltid maten passar alla. Men värst av alla i vägra-äta-kategorin har varit en mycket bestämd herre, från början en envis fyraåring som övergick till en klökandes femåring och nu går mot en något matsmidigare sexåring.

Jag blev väldigt glad inombords, men utåt sett syntes ingenting för jag låtsades som att alla kött-diskussioner det senaste ettochetthalvt året aldrig existerat. Men att av en som bara ätit kött i form av köttfärssås, köttbullar, hamburgare o utegrillad korv höra följande ord gör ju att man vill hoppa upp och verkligen sätta ett kryss i taket.
-Mamma, jag älskar griskött.

Så var det med det. Från en dag till en annan så går det ner kött i väldigt många fler former. Nu kan jag nog dra ner på inköpen av kycklingköttbullarna som serverats nästan varje dag. Jippi.

*Grunnande tystnad att fundera på barnens önskemål om mer utklädningskläder.*

.

1 kommentar: