tisdag 23 oktober 2012

Julegrisen

Nu har jag plockat fram mina Panduro-fynd från i vintras. Efter jul var det nämligen 70% rabatt på julsortimentet. Jag köpte bland annat två jättegulliga tyggrisar och de har varit i mina tankar sista veckan. Symaskinen har stått framme ett tag så efter dagens byxlagning började jag rita av mönster, klippa, nåla, sy, vända en väldigt smal knorr till rätt håll, trixa och fixa. Om det inte hade varit för att fyllnadsvadden inte räckte till hela så hade den blivit färdig. Den blev lika gullig som jag hade tänkt mig. Jag har en känsla av att grisparet kommer få en hedersplats under julträdet.

Men det är sällan lyckan varar för evigt. Sista halvtimmmen innan barntandborstningen fylldes hela nedervåningen med olyckligt gnäll. Ena hälften av onda knän som behövde värmas med vetekudde och den andra hälften av begynnande ögoninflammation och ett ont öra. Jag håller båda mina tummar för att dessa krämpor försvinner spårlöst under natten.

*Smaskig tystnad att äta överbliven äppelpaj en kväll mitt i veckan.*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar