måndag 29 februari 2016

Svininfluensan . . check!

Nu har jag testat på den!!
I efterhand har jag fått förståelse för de säkerhetsåtgärder som gjordes när jag några dagar efter Max födelse sökte vård för långvarig riktigt hög feber och hallucinationer - de misstänkte nämligen den då högaktuella svininfluensan (men det visade sig sedan vara barnsängsfeber). Då fick jag gå in bakvägen på vårdcentralen och gå direkt in på ett rum som säkert sanerades ordentligt efteråt.
Jag har absolut inte varit så illa drabbad som många andra och särskilt tänker jag då på redan nedsatta och sjuka. Men det räckte och blev över ändå. Det har tagit mig en och en halv vecka efter att femdagarsfebern släppte innan jag nu känner mig någorlunda på banan igen och rösten börjar närma sig det normala.
Jag skänker en tanke till alla er som är värre drabbade. Tack och lov så klarade sig resten av min familj. Tack och lov!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar