måndag 29 februari 2016

Bästa tipset??

Med glimten i ögat så vill jag meddela att jag kanske har kommit på bästa matlagningstipset (som säkert många av er redan praktiserar).
Jag har aldrig i hela mitt matlagningsliv provsmakat en rå färssmet. Det bär mig emot på något sätt. Kryddningen sker alltid på känn och sen lite till.
Häromveckan skulle mr L göra biffar och jag grejade med något annat vid diskbänken under tiden han fixade smeten. Helt plötsligt hade jag noll koll på smetens kryddsättning. Oj då - och provsteka är liksom inte min grej eftersom det blir ett extra moment i tillverkningskedjan samt kan bidra till mer disk. Det var då Liljeholmens uppenbarade sig:
- KÖR DEN I MICRON!!, blixtrade något till inom mig. Jamen givetvis. En liten provbulle som tillagades en mycket kort stund i mikron och sedan provsmakning som följdes av kryddjustering. Snabbt, smidigt och supersmart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar