torsdag 15 oktober 2015

Sockertopp

Det blev en riktig sockertoppsvecka förra veckan. En bakig och fikasugen 8-åring bakade för fulla muggar 5/7 dagar. Det håller väl inte i längden att ha denna produktionstakt men så länge han finner glädje i bakandet så ska inte jag hindra honom. Det är bättre att jag försöker huta åt mig själv att inte njuta så mycket av bakverken utan försöka nöja mig med skaparglädjen i köket. Det började med kanelbullar, övergick till muffins x två dagar (choklad och sen äppel) och amerikanska cookies för att på lördagen mynna ut i chokladiga cupcakes med marängtopp.

Idag pratade jag (återigen) med barnen om hur härligt jag tycker det är när de fixar på egen hand eller hjälper till i köket. Sen la jag till att jag hoppas att de själva kommer att låta sina egna barn få vara med i köket. Då säger herr M: "Jag ska tvinga dem att baka och laga mat så att jag bara kan sitta och slappa!!" Ja, vi får väl se hur det blir med det. Jag kanske skulle testa förresten ;) !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar