söndag 2 mars 2014

Brasaloppet

Både jag och hälften av barnen, det vill säga the big one, har pratat om att vi skulle titta på årets Vasalopp. Han har frågat mycket om hur långt det är, hur lång tid det tar att åka, varför det heter som det gör och häromdagen skrattade vi tillsammans när vi såg blaskbilder från området.

Idag var dock tankarna på loppet som helt bortblåsta. Vid frukosten försökte vi komma på någon bra familjeaktivitet en grå dag som denna. På svengelska föreslog jag att vi kanske skulle tutta fyr på bråtehögen. Jag fick gehör för att göra ett försök och barnen mottog förslaget med stor entusiasm. Trots stunder med småregn/snöblask blev vi av med högen och mycket annat som asades dit.

När det var dags att gå in (halvvägs in på eftermiddagen) slog det mig att vi hade missat Vasaloppet - besvikelsen hos L märktes - men jag slätade över det med att vi hade genomfört Brasaloppet istället.

Sköna Mars, välkommen till vår bygd igen!

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar