tisdag 25 mars 2014

Glada myggjägare

Det känns lite befriande att såpagiftet "Farmen" har avslutats. Egentligen är det inte mycket att se men när man väl har börjat så är det svårt att sluta. Äntligen kan jag nyttja halvtimmen mellan 19.30-20.00 på helt valfritt sätt istället för fastklistrad i tv-soffan.

Dessvärre (eller egentligen inte) har jag gått med i FB-gruppen "Återbruka mera!" och där visas den ena smartare eller snyggare idén efter den andra. Jag kan knappt sluta att kolla på alla finurliga och händiga människors inlägg. Det har gett mycket inspiration och jag vill göra både det ena och det andra här hemma, men tankarna får väl stanna kvar på det stadiet till tid finnes.

Småfåglarna kommer i alla fall att bli glada i vår eftersom min snickarlust bara har sträckt sig till fågelholksbygge. Sju stycken nya holkar har det blivit. Inte världens snyggaste men vilken myggjägare har nånsin brytt sig om det! Nu återstår bara att montera dem på lämpliga ställen.

.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar