måndag 9 december 2013

Aldrig mer!!

I alla fall inte utan att kontrollera innehållet noggrant.

Så här var det:

Igår, när jag tillsammans med alldeles för många andra julklappsshoppande människor försökte fixa färdigt årets klappar, så trängde jag mig in i den där lite exklusiva hudvårdsaffären. Jag spejade och sniffade runt lite och fick syn på någon dyr handkräm med lappen "Test" på. Ja, tänkte jag, den kanske gör underverk på mina knastertorra händer. Jag tog en liten kladd och smörjde ut på ena handen. Fy, den där luktade inte gott. Jag provar väl den andra modellen på andra handen, tänkte jag. Precis där begick jag den dagens största misstag. Om den första luktade illa så luktade den här sju gånger värre. Det var en blandning mellan herrparfym, skoimpregnering och hästliniment. 

Ett dygn senare, efter duschning, minst tio gångers handtvätt, några handspritningar och smörjning med min egen delikat doftande handkräm, sitter fortfarande doften i. Vem som helst hade kunnat misstänkt mig för att ha norpat sambons rakvatten. Men nånstans där inne tänker jag ändå att om man ska köpa någon bra produkt så är det kanske just den affären man ska satsa på. Handen känns fortfarande len men ack som den stinker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar