torsdag 12 september 2013

Började i fel ände

-Välkommen till den här anläggningens tuffaste pass. Det här är passet med flest utmaningar.

Tankarna som for genom mitt huvud var: Vad har jag gjort? Kommer jag att skämma ut mig inför alla atleter? Kommer jag kunna gå härifrån levandes och kommer jag över huvud taget att kunna röra mig imorgon?

Hemside-beskrivningen av passet hade känts lite mer humant än vad det lät här och nu. ". . . moment av styrka och explosivitet som varvas med konditionsövningar i tidsbestämda intervaller. Tempot anpassas efter egen förmåga".
Anpassning av tempot föreslogs bara på en station av nio med hänvisning till att den var tekniskt svår och sammanlagt skulle det bli två minuters vila för lite återhämtning.

Väl igång så kämpade jag mig igenom de nio stationerna. Det var 60 sek x 3 övningar, 50 sek x 3 övningar följt av 40 sek x 3 övningar. Sedan en minut konditionsträning varpå en minuts vila följde. Därefter upprepades proceduren på de två följande blocken med tre stationer på varje.

Jag överlevde, trots svimningskänsla och illelila ansikte.
Jag skämde inte ut mig. Ingen hade en endaste sekund över för att kolla in någon annans brister.
Jag kunde röra mig dagen efter.

Sådär ja. Utan att veta om det började jag i fel ände. Nu kan inget i träningsväg bli rysligt mycket värre så det är väl bara att köra på.



1 kommentar: