torsdag 21 mars 2013

Klipp kungen

Jag fick ett tips om butiken "Klipp Kungen" (särskrivningen retar mig lite, men ett besök kan väl gå an). Det pratades om mängder med godis och en del andra klipp såsom skor och duschkräm. Min första reaktion var att jag nog inte skulle ta med barnen dit men med lite eftertanke och en ledig eftermiddag så blev det en sväng dit ändå. Barnen fattade nog inte hur stort det var. Upplevelsen är troligen inte den samma när man som minsting inte ens ser godiset på bänkarna och som störsting precis ser ovanför godislådorna. Jag är verkligen inte berest och världsvan och har aldrig förr sett ett så stort utbud av lösgodis (700 sorter står det i en annons). Barnen plockade med omsorg ihop varsin påse väl valda godisar. Själv valde jag en kartong av Alladins specialutgåva med enbart mörka praliner. Mmmm.

Väl vid kassan började jag med att förklara att här kommer besvärliga familjen. Barnen hade nämligen med sig sina egna plånböcker och skulle betala var för sig. Expeditens tålamod var stort (utåt sett iallafall) och jag tackade för fin service innan vi gick därifrån. Vi kanske ses igen Kungen!

*Snart väntar spännande och framförallt rolig tystnad tillsammans med "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann".*

.

2 kommentarer:

  1. Har även vi varit där men undrade åxo om man verkligen får ha allt detta godis så öppet? Kan inte vara så hygieniskt i långa loppet men Gott är det och mycket att välja på samt mycket trevligt bemötande. Trevlig helg på er/Tjugeboda

    SvaraRadera
  2. Ja, det kan man undra (hygienen alltså).
    Kanske får bli en runda till innan påsk eftersom barnen förväntar sig att påskharen kommer med gotter och den i familjen (H) som inte fick följa med var lite avundsjuk.
    Hoppas ni får ett trevlig påsklov och glad påsk på er hela familjen!

    SvaraRadera