torsdag 21 februari 2013

Vad är väl en bal på slottet . . . .

Jaha, idag har visst solen strålat i dessa trakter. Förresten såg jag det en gång när jag tittade ut genom jobbfönstret, men jag försökte tränga bort vilja-gå-ut-känslan och lyckades rätt bra för sen hann jag aldrig mer tänka på det. Njöt däremot av att det fortfarande var ljust när vi kom hem (även om vi bara var inne) . . . och njöt av att det såg likadant ut hemma som när vi åkte - till och med snäppet bättre utan odiskad disk på diskbänken och med färdiglagad middag i kylskåpet. Om man inte är hemma så slipper man ju allt det eviga fram- och tillbakaplockandet och allt annat som kan hända på en dag Symb Blink.jpg. Nå ja, vad är väl en utedag på landet. . . . .

Jag får hålla tummarna för att kommande helg bjuder på fint vinterväder.

*Ovanligt tyst läsning av dagens tidning - utan några "får jag se".*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar