måndag 28 januari 2013

Kannibaler

Det första jag gör när jag kommer hem är att scanna av köket efter meddelanden. Jag hade själv lagt en lapp igår för att inte glömma fixa räkningarna ikväll. Den lappen låg med baksidan upp och följande lästes:
"Dammsugarpåsar! Puss! Jag har bytt idag! P.S. Kolla in musfällan i källaren! Se till att den har bete!"

Åååh så bra, tänkte jag om dammsugningen. Åååh så bra, tänkte jag om dammsugarpåsbytet. Åååh så bra, tänkte jag om en ny musfälla - samtidigt som jag innerligt hoppades att betet skulle sitta kvar hela kvällen.

Igår eftermiddag laddades en vanlig traditionell musfälla. En timme senare var den igenslagen och kvar fanns bara ett halvt musskinn. Kannibaler hade varit i farten. Fällan laddades igen - denna gången utan bete - och en halvtimme senare satt där en mus till. Ny laddning och efter ytterligare en stund gick den musansvarige ner och då är fällan borta. Sista fällan på torpet eftersom jag glömde att köpa nya när jag var och handlade. Typiskt!!

Jag har varit nere två gånger ikväll och kollat att betet sitter kvar på den finurligt uppriggade fällan - det gör det!! Två möss fångade än så länge. Hoppas det blir många fler under kvällen och natten.

*Tyst morgongos med en uppkrupen lill-Max.*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar