tisdag 19 november 2013

Gå-bort-present (förhoppningsvis)

Plockade fram ett gammalt urklipp med ett kul tips på. Har tänkt på det flera gånger genom åren men det har inte blivit av att jag har gjort det.

Tipset lyder:
Gör chokladtryffel och gjut i iskubsformer. Sätt en glasspinne i vardera ruta. Värm en kopp mjölk och rör i tryffelkuben.

Nu står isfacket på kylning. I tipset stod det inget om att man skulle vänta med att sätta i glasspinnarna, men det behövdes en halvtimmes kylning innan de stod kvar som de skulle. Förresten hade jag inga glasspinnar utan tog sugrör och hoppas på att det går lika bra. Jag strödde kardemumma i hälften och kanel i andra hälften av rutorna innan jag fyllde på med tryffel.

Imorgon blir det spännande att se om jag får ur tryffelkuberna ur sina fack. I sådana fall blir de en gå-bort-present till helgens middagsbjudning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar