onsdag 11 maj 2016

Man vet aldrig . . .

Fast egentligen menar jag att jag aldrig vet vad som väntar när jag kommer hem. Ibland är middagen påbörjad, ibland helt klar och ibland väntar riktigt gofika. Att blir serverad färdig middag som nioåringen har fixat eller att bjudas in till värsta fiket-fikat är så underbart att det knappt går att beskriva utan att röras till tårar.

I förrgår hade han ordnat hamburgare med olika tillbehör och dessutom gjort egna pommes. Häromveckan var degen till västerbottenostpajen klar och fyllningen påbörjad. Förra veckan involverades både grannpojken och lillebror och de presenterade en kvällsmatsbuffé när jag kom hem.
Idag bjöds det på en hjärtformad "saftig chokladkaka med peanutbutter-frosting" och jordgubbssmoothie. För nån vecka sen var det galant pyntade kladdkakemuffins, innan dess en snyggt dekorerad morotskaka och mer smoothie. Jag kan inte ens nämna allt eftersom det skulle bli för tjatigt.

Min unge herre, du är fantastisk. Jag kommer aldrig att sluta fascineras av din vilja, glädje och idérikedom.

Hemmagjorda pommes & stekta tacobröd m.m.
Chokladkaka med peanutbutter-frosting

Smoothie med morot, vinbär m.m.


Morotskaka

Kladdkakemuffins med grädde/hallonsorbet

1 kommentar:

  1. Den gossen kommer att gå långt :) Moster Annika

    SvaraRadera