måndag 20 oktober 2014

Tankat tystnad

För tillfället är det inte tyst många sekunder i taget under dygnets vakna timmar här i huset. Möjligen kan TV:n eller datorspelande tillfälligt sänka ljudproduktionen något men jag känner att tystkontot börjar sina. Igår tog jag tillfället i akt och åkte till simhallen och simmade en timme och avslutade sedan dagen med en timme i den nyfunna världen; bastun i kombination med kontinuerliga kallbad. När jag för en månad sen doppade stortån i den 12-gradiga bassängen trodde jag aldrig att jag skulle hoppa i, men ack så fel jag hade. Det är ju världens bästa grej. Igår var fjärde gången och jag ville helst inte gå därifrån. Känslan när man kommer upp från det kalla vattnet är underbar, nästan obeskrivlig, och med facit i hand måste det prövas innan man förstår tjusningen. Trevligt sällskap är naturligtvis att föredra men igår var jag helt allena och tankade mycket tystnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar