måndag 1 juli 2013

Uppdaterade - lite efter alla andra

Jag vet inte vad som flög i mig i helgen. Det kändes konstigt men ändå skönt på nåt sätt. Jag har funderat (bara någon vecka - annars brukar det funderas betydligt längre ska ni veta), och utan förankring i resten av familjen, på att vi kanske skulle modernisera lite i tv-rummet. I lördags fick jag syn på reklam i tidningen om en enligt mig alldeles för stor tv. Men när jag berättade om mina planer så tyckte andra bestämmandehälften att den inte alls verkade för stor och blev dessutom glad åt mina tankar och initiativ. Jaha, nähä, men då åker jag väl då . . . och så blev det en ny tv inhandlad. Väl monterad och på plats blev den inte alls för stor utan rätt lagom faktiskt.

Den gamla tjocka tv:n har nu förpassats till ovanvåningen där det helt spontant inreddes en tv-hörna, eller i alla fall filmhörna. Lucas och jag snickrade ihop världens enklaste tv-bänk och vips så kan barnen sitta där uppe och mysa med en film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar