lördag 25 maj 2013

Hjärngympa

Jag vet att det har varit önskemål om en skrinda i flera år men jag har inte uppfyllt önskningen. Häromdagen såg jag, i ett reklamblad, en större variant av metall istället för den önskade mindre modellen av trä. Varför inte, tänkte jag? Barnen kommer att bli superglada, särskilt the big one, och kärran kan säkert få många fler användningsområde än bara lek. Så jag slog till nu när det var ett erbjudande till hyfsat pris. Körde till affären, baxade in den 23 kilo tunga otympliga kartongen i bilen. Överraskade barnen idag och ååhhh så glada de blev, speciellt när den äntligen stod färdigmonterad efter 1½ timmes hjärngympa. Monteringsanvisningen som var med kunde de lika gärna glömt att lägga med (tacka vet jag IKEAs beskrivningar). Men skam den som inte klarar det som är tänkt. Kärran har rullat resten av dagen med lillebrorsan, pappan, gräs, stockar, grenar, filtar m.m som last.
Det är ju lysande när sifferhänvisningscirklarna är helt svarta
och viktiga delar knappt inte syns!!

Poppis att agera taxi!!

1 kommentar:

  1. Åh, så häftigt....den blir nog välanvänd om jag känner gossarna Olsson rätt.... ;)

    SvaraRadera