söndag 23 december 2012

Säck, käpp & läsglasögon

Tomten finns inte, eller hur mamma??

Ärlig som jag är svarade jag "nej" på denna fråga som ställdes av storlunsen för en månad sen. Frågeställningen har kommit upp titt som tätt under december för att verkligen checka av att tomten inte finns. Men jag har viskat lite tyst till storL att det kanske ändå vore kul om det kom en tomte och för att försäkra mig lite mot att en speciell tillställning skulle sabbas så har jag också påpekat att ifall det dyker upp en tomte så får man ju inte säga nåt om obefintligheten.

Idag var det dags. Världens snällaste tomtefar dök upp som planerat vid fyra-tiden, med säck, käpp och läsglasögon på nästippen. Vi lyckades se honom genom fönstret (oj, så spännande det blev!! En tomte, det kommer en tomte!!) och Lucas sprang snabbt och öppnade när det knackade på dörren. I säcken hade han med sig några paket som tomtemor hade slagit in och han berättade om sina håliga stövlar och kylan där ute. Jag undrar vad som rörde sig i barnens tankar. De var lite småskraja i början men mjuknade efter ett tag. Under kvällens gång har det inte kommit någon fråga om tomtens existens, vi får se om det kommer imorgon!

*Julmysig soffmys-tystnad med några hjortronsylt- o gräddgarnerade mandelmusslor.*

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar